Recept på smoothie's

När jag gör smoothies brukar jag oftast använda mig utav hallon eller jordgubbar för att det passar mig i smaken bäst! Jag har egentligen inget direkt recept, jag blandar lite som jag vill. Men här får ni några recept:

Hallon/Jordgubb smoothie med jucie -
Riktigt god, riktigt enkel!
När man har juice i så blir smaken mer blandad. Om man vill ha en tunnare smoothie - använd juice!
Du behöver:
2 dl hallon/jordgubb, frysta eller färska
2 1/2 dl naturell yoghurt
2 dl valfri juice
Tillsätt så mycker socker som passar dig, smaka av.
Gör såhär:
Lägg hallonen/jordgubbarna i en mixer eller i en skål. Om dom är frysta, tina dom i några minuter men låt inte bären bli varma - därav varm smoothie.
Tillsätt yoghurt och äppeljuice.
Mixa till ett fluffigt skum i mixern, med mixerstav eller med elvisp.
Smaka av med socker.
Häll upp smoothien i glas.
1]Lägg hallonen/jordgubbarna i en mixer eller i en skål. Om dom är frysta, tina dom i några sekunder men låt inte bären bli varma - därav varm smoothie.
2]Tillsätt yoghurt och äppeljuice.
3]Mixa till ett fluffigt skum i mixern, med mixerstav eller med elvisp.
4]Smaka av med socker.
5]Häll upp smoothien i glas, njut!

Hallon/Jordgubb smoothie med mjölk - Go och riktigt mustig!
Jag kan tycka att det kan vara gott med mjölk också i. Det blir mer en mustig känsla!
Du behöver:
2 dl hallon/jordgubbar, frysta eller färska
2 dl mjölk
1 1/2 dl naturell yoghurt
Smaka av med socker
Gör såhär:
1]Lägg hallonen/jordgubbarna i en mixer eller i en skål. Om dom är frysta, tina dom i några sekunder men låt inte bären bli varma - därav varm smoothie.
2]Tillsätt yoghurt och mjölken.
3]Mixa till ett fluffigt skum i mixern, med mixerstav eller med elvisp.
4]Smaka av med socker.
5]Häll upp smoothien i glas, njut!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0