En musikalisk kung

Vi började väntandet med kortlek, måla och äta!
Bland det absolut finaste jag har!
På kvällen innan konserten gick vi till ica och handlade massa gott!! Det blev riktigt mysigt i tältet!
På morgonen 05:30 radades alla upp som hade fått en siffra, för att sedan gå ner till Ullevi!
Vi slussades in i olika grupper efter vilket nummer vi hade!
Trötta, varma..
Men glada i alla fall!
Från 7 på morgonen till 6 på kvällen väntade vi utanför Ullevi..
Solen var riktigt varm, men man fick röra sig så som man ville. Bara man var där under uppropen!
Sedan slussades vi in i ett nytt område, utanför porten som skulle öppnas..
Trots hunger, värme och ett stort behov utav att gå på toa så var vi taggade i alla fall!
Första gruppen 1-200 gick in i arenan! Så otroligt häftigt!
Legenden!
Bästa!!
Fyllde hela Ullevi och mer!
AMAZING!
Bäst!!
!!!
En otrolig konsert!
Avslutningen!
Så fint!
2014
Avslutade kvällen perfekt!
 
Heej på er, herregud vad ska jag börja... Efter en sådan lång väntan fick vi uppleva bland det bästa jag någonsin sett! 69 349 människor fyllde Ullevi och var där för en anledning! Att se och höra Håkan! Han gjorde så att tårarna rann, hjärtat slog och glädjen var ofattbar!! En sådan föreställning, bästa konserten jag har varit med om! All väntan i åska, regn, blåst, blixt och dunder var så värt det. Tältet som läckte och allt annat elände spelade ingen roll! 
 
Jag vet inte vad jag ska börja.. Vi köade ju ifrån fredags morgon, vi fick våra nummer och satte upp vårt tält. Tanken var att sova under bar himmel men det kunde vi ju glömma när det började regna.. Mamma fick åka hem och hämta tältet och sedan när vi hade suttit upp det så hade vi det super mysigt! Vi åt lunch på donken och vid 3 på förmiddagen var det ett upprop för att se att alla var där. Sedan efter plugg och lite sådant gick jag och Ulrika till ica och köpte massa gott! Vi gjorde kycklingwraps i tältet. Åt vitlöksbröd, godis, jordgubbar m.m. Det var så så så mysigt! Men sen vid 10 så började det åska, blixtra, blåsa och regna rejält. Vi hade upprop vid 10 och sen vid midnatt. Eftersom att vi var uppe på taket så kunde man se hur blixten lyste upp hela himmelen! Vårt tält läckte lite, men det löste vi alldeles perfekt! På morgonen vid halv 6 var det upprop igen och sedan städning. Vid 7 vandrade vi ner i nummerordning till Ullevi och delades in i olika grupper efter vårt nummer. När vi var indelade åkte jag och Ulrika mot centralen (det enda som var öppet vid 8) och sminkade oss oså! Sedan kom mina föräldrar och hämtade all jobbig packning som vi inte fick ha med i kön.  Köandet fortsatte, mer folk kom som inte hade övernattat samtidigt som solen brände på ordentligt. Fick sådan ful bränna men det löser sig.. Vi sov, solade, spelade kort, åt, promenera, dansade och sjöng. Tv4 och andra raportrar kom och filmade och ställde frågor. Jag är med på tv4 play nu, haha! Nej men allt var väl ganska jobbigt då man var trött och på dåligt humör. Men vi fixade det och fick ta del utav det absolut häftigaste jag har varit med om!
 
Vid 2 igår var jag hemma tror jag, vaknade med ont i halsen, blåmärken och en öm kropp. Men det är skitsamma hade en otroligt bra kväll med Ulrika, Håkan och alla andra fantastiska Håkan fans. Allt folk som man pratat med och lärt känna är så vänliga! 
Har lyssnat på Håkan hela dagen idag, kikat igenom vad tidiningar har skrivit och klippt ut bilder från gp!
Är så glad och lycklig efter denna konserten!!
Men nu ska jag återgå till min vardag. Jag ska strax grilla med familjen men sen skriva klart min svenska! Jag är ledig imorgon och då ska jag endast plugga matte! Puss & kram!!
 

Kommentarer
Postat av: Anonym

åh ville också va på konserten men blev inte av! Länka klippet du vad med i :D

2014-06-09 @ 13:44:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0