One question - one big answer

Fick en fråga idag som handlade om min skola, tyckte det passade bra att svara på den idag eftersom att det har skett nya förändringar!

SARA: Hej! Kan inte du berätta lite om ditt gymnasium? :) Tycker du det är bra? :)
Svar: Jag tycker riktigt mycket om mitt gymnasium! Förra läsåret så befann sig min skola vid Näckrosdammen som ligger bakom konstmusseét här i Göteborg! Det var en riktigt mysig skola med fin utkik och vi hade ett riktigt fint hemmaklassrum min klass & jag. Men förra terminen ville ''chefen" över Jensen slå ihop dom två skolor som finns i Göteborg! Så idag var det första dagen för mig och min klass att ha en heldag i Kungsports lokaler. Vårt hemma klassrum är stort, ljus och man ser ut över kanalen och trädgårdsföreningen! Bortsett från lokalerna och skolans ytor i övrigt så är lärarna riktigt bra! Såklart finns det några undantag men som det visade sig idag har som avgått/fått sparken, eftersom att det har "rensats" bland lärarna. Lärarna är unga, roliga och oftast har väldigt lätt att förstå oss elever! Samtidigt som vi fick reda på att vi skulle få bli ägare av dom nya Samsung Chromebook idag fick vi även reda på att våra underbara matkort har tagits bort! Det var ett ständigt prat om att matsumman skulle höjas men det blev aldrig så. Nu har i istället fått en egen restaurang som befinner sig vid kanalen i en båt. Det återstår att se ifall maten slår våra gamla restauranger.. Så det kan både vara ett stort minus och ett stort plus, kommer sakna sushin! 
 
Vi har ju halvdagar på Jensen, jämna veckor går min klass tidiga dagar tex från 8.00-12.30 eller ojämna veckor - då sena dagar tex 13.00-17.00! Vi har även DT - daglig träning då man vilar i 5 minuter. Vi har dessutom PP - pedagogisk promenad, då man avbryter lektionen för att gå ut och gå. Jag tror det var allt, gymnastiken är på olika platser i stan - Zumba på Sats! Och jag går även Samhäll/Beteendevetenskap - riktigt rolig linje!!
 
Hoppas det var allt, kommentera ifall det är något annat ni undrar om mitt Gymnasium!
Kommer sakna detta så otroligt mycket!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0