Våran skolresa till Gotland

God kväll! Nu har jag pysslat ihop min lilla redovisning inför imorgon, och nu är jag verkligen fri som en fågel. Förutom att jag måste planera packningen och sådant tills på onsdag! Jag har ju inte berättat så mycket om resan, de kan jag göra!
Halv 4 på morgonen ska vi vara på skolan för att sedan ta en 7 timmars buss till Oskarshamn.
(Andra sidan av Sverige, haha) Jag tror dom flesta kommer proppa i sig massa godis, chips och energi dryck på bussen och jag vet även att några tjejer kommer ha med sina datorer och spela sims, inklusive mig! Det kommer bli en mysig och spännande resa dit även om det har 10 timmar hela vägen. Jag tror att dom flesta kommer sova på bussen, man kommer inte orka sitta uppe så länge. Men vi har våra knep och tidsfördriv!
Jag sa ju att jag inte skulle ha med min dator men så berättade Amanda om idén om Sims och att man kan koppla sin dator till ens iphones internet, så det är vad jag ska göra!

När vi kommer till Oskarshamn ska vi ta en 3 timmars båtresa och sedan när vi är i Visby ska vi gå en rundtur i Visby. Jag har varit i Gotland 1 eller 2 ggr (minns inte). Det kommer bli kul! Vi kommer ha ett schema som vi går efter och även fritid i Visby. Vi kommer bo i Kneippbyn i ett stort hus med flera sovrum i. Vi kommer dela kök och allrum. Vi har kämpat mest av alla nior på vår skola så jag hoppas detta blir en bra resa. Vi har kämpat för att samla in såhär mycket pengar! I alla fall, ska inte tröka ut er! Godnatt!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0