Det är okej att le och att leva

Hej på er, som ni märker så bloggar jag mer och mer. Då kanske vissa undrar "-har du redan sörjt klart? är du redo att gå vidare med ditt liv, redan?" Jag kan ju säga att dagarna som går är upp och ner, det går i perioder. Som vågor, det kommer och går. Ibland kommer det stora vågor och i bland kommer det små vågor. Även om det blir lite bättre varje dag så vaknar jag varenda dag och det första jag tänker på är Caroline. När ska jag få träffa henne igen? När ska jag få krama om henne? Bara för att jag ler, bloggar, lever mitt liv så gott jag kan så betyder inte det att jag sörjer mer eller mindre än andra. Alla sörjer på sitt EGNA sätt, det är olika för alla. Jag älskar inte Caroline mindre, eller saknar henne mindre för att jag fortsätter att leva mitt liv. Man måste få le, skratta, gå igenom vardagliga rutiner. För det är de hjärnan är van vid. Jag kanske inte kommer att sörja livet ut? Eller det vet man inte. Man vet aldrig vad som än händer. Men en sak vet jag och det är att jag ALDRIG kommer glömma henne. Kommer aldrig glömma Caroline, hon är med mig varenda dag, vid min sida. Hon är min skyddsängel!
 
Var i stort sätt ledig idag. I eftermiddags träffade jag Bella, jag hade bakat sockerkaka som jag tog med mig till henne. Vi åt middag och fikade. Sedan åkte vi till kyrkan för att kika lite. Vi såg alla vackra blommor och vi besökte hennes grav. Klart det var tufft, men när Bella var där underlättade det lite. Vi gick in i kyrkan, när jag slöt mina ögon kunde jag föreställa mig hur det såg ut i fredags. Kyrkan kommer alltid vara en sak för mig - kyrkan kommer bara signalera en sak för mig nu, "där var min bästa väns begravning". När jag slöt ögonen kunde jag se hennes kista, alla människor som var där, alla blommor, ljus. 
Hur fel det än känns så kommer det att vara skönt att kunna besöka hennes grav och prata med henne. Veta vart hennes kropp är, även om det bara är hennes skal. Ett skal som hjälpte henne att uttrycka sig själv med smink, peruker, linser m.m. Även om hennes kropp kommer att få sova där så kommer hon alltid att stå vid min sida, över mig. 
 
Ta hand om er! ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0