Bland alla andra änglar

Att inte få titta in i dina vackra ögon eller se ditt fina leende igen gör så ont i mig. Jag kommer aldrig mer få skämta med dig, skratta med dig.. Jag går bara och väntar på att du ska skriva till mig och Ulrika att vi ska ses på en traditionell filmkväll som vi ALLTID hade. Jag kommer inte längre få bli sminkad utav dig, min egna lilla stylist som skulle fixa min baluppsättning i trean. Inga fler konserter, filmkvällar, middagar, utflykter.. 
 
Du klagade alltid på min godissmak, igenom hela högstadiet klagade du på mitt hårspänne som jag hade för att sätta upp min lugg. Du skrattatde alltid åt mig när jag åt bamba maten medans du satt och pillade med bestiken. Du skulle alltid förstöra min mat genom att göra små berg av salt på min tallrik. Man hörde tydligt när du gick igenom korridoren, där kom du gåendes med dina klackar. Du skulle ALLTID ta min iPod och spela Temple Run, vilket var extremt irriterande. Men du fick din vilja igenom. När vi skulle tälta med klassen hade du med dig entrecote medans jag hade med mig hamburgare, fint skulle det vara. Din beasås hade läckt ut i heela din väska, det luktade såå mycket i vårt tält. Men vi tre klarade oss galant i alla fall. Du fick mig att lyssna på massa nya låtar som du visade för mig. Jag tipsade också dig om låtar, men du gillade aldrig mina. Men en dag så visade jag en låt, Shells of Silver - The Japanese Popstars. Den gillade du, den gillade vi ihop. 
Vi gymmade ihop, men det slutade med att vi satt på varsin yogaboll och studsade till musiken. 
När vi kollade på skräckfilm var jag dödsrädd, men du tyckte inte en enda skräckfilm var läskig. Jag kunde ligga där och gråta medans du bara skratta för att filmen kunde vara så dålig. 
På balen i nian så satt du och Ulrika vid borden medans alla andra dansade, ni vägrade att dansa. Men när Håkan kom på, stod vi där alla tre och dansade till Håkan. Vi skulle på Peace & Love tillsammans, oj vad vi planerade. Vi sålde till & med kläder vi inte ville ha på loppis för att tjäna in mat pengar. Vi var så taggade. 
 
Jag har så mycket minnen med henne. Och jag kan inte föreställa mig att vi inte längre kommer att göra fler minnen ihop. Hon är bland det finaste jag vet, bland det vackraste och bästa jag vet. Hon är och kommer alltid att förbli min bästa vän.

Jag älskar henne så fruktansvärt mycket, och kommer att sakna henne för resten av mitt liv. Men det känns säkert att hon befinner sig med mig varenda sekund av varenda dag. Hon håller koll helt enkelt, nu när hon befinner sig på en bättre plats. Bland alla andra änglar.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Fin text och villa fina minnen <3

2014-03-25 @ 07:34:42
Postat av: Anonym

denna bilden är så fin, och texten är lika hjärtskärande som alltid
<3

2014-03-25 @ 22:48:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0